رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در تبیین دفاع آشکار ایران از مظلومان کشورهای منطقه:دفاع از مظلوم قبل ا

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ضمن تبیین عوامل جذب رحمت خدا، تصریح کرد: دفاع از مظلوم قبل از آن که حکم شرع باشد، حکم عقل است. ما بر همین مبنا مظلومین عراق، سوریه، فلسطین، بحرین و لبنان فاش و آشکار حمایت می‌کنیم.
به گزارش روابط عمومی ارتش، حجت‌الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع دانشجویان مرکز آموزش 01 شهدای وظیفه نیروی زمینی ارتش با گرامیداشت یاد شهیدان راه اسلام و انقلاب، به ویژه 48 هزار شهید والامقام ارتش و شهدای مدافع حرم به خصوص 8 شهید مدافع حرم ارتش و شادباش میلاد با سعادت حضرت زینب (س) و گرامیداشت روز پرستار و تبریک این روز به جامعه پرستاری کشور، گفت: ما به جلب رحمت خدا شدیدا نیاز داریم آیا تهی‌دست‌تر از کسی پیدا می‌شود که از لطف، مرحمت و رحمت عامه و خاصه خدا محروم شود؟ آیا خوشبخت‌تر از کسی پیدا می‌شود که توانسته باشد رحمت خدا را جلب و جذب خود کند؟ خوشا به حال آنان که شرایطی را فراهم کنند که مورد رحمت خدا واقع می شوند.
وی با اشاره به این که «در قرآن کریم عواملی برای جذب و جلب رحمت خدا بیان شده است» به تبیین این عوامل پرداخت و افزود: اولین عامل این است که ما به رحمانیت خدا ایمان و به مهربان‌ بودن خدا امید داشته باشیم. او از پدر، مادر و حتی از خود ما به ما مهربان‌تر است. او ارحم‌الرا   حمین و خیرالراحمین است. اگر انسان به این موضوع ایمان داشته باشد، آن را به زبان بیاورد و با زبان خویش رحمت خدا را بخواهد، یکی از عوامل جلب رحمت خداست.
نماینده ولی فقیه در ارتش با اشاره به این آیه 118 سوره مومنون از قرآن کریم که «قل رب اغفر و ارحم» اضافه کرد: خداوند می‌گوید ای پیغمبر، تو هم که معصومی، تو هم که مصون از همه خطاهای کوچک و بزرگ هستی، بی‌نیاز از رحمت خدا نیستی و با گفتن «اغفر و ارحم» آن را طلب کن؛ یعنی خدایا غفران و رحمتت را شامل حالم قرار بده و در ادامه آورده است «و انت خیر الراحمین» یعنی تو بهترین رحم‌کنندگانی. پس گام اول، خواستن از خداست و این هزینه و مقدمات خاصی هم ندارد. هر جا نشسته‌ایم، در هر حالی و با یک ارتباط آنی شدنی است.
وی ضمن قرائت آیه 132 سوره آل عمران «و اطیعوا الله و اطیعوا الرسول لعلکم ترحمون»، دومین عامل جذب رحمت خدا را عمل به دستورات خدا و رسول دانست و ادامه داد:  باید از خدا و رسولش فرمان ببرید به این امید که رحمت خدا شامل حالتان شود. کسانی که مطیع خدا و رسول بوده‌اند، همواره غرق در رحمت خدا بوده‌اند و کسانی که چنین توفیقی را نداشته‌اند، هر چه دویدند به جایی نرسیده‌اند. از خدا باید کمک خواست تا خودش کمک کند که مطیع او باشیم و نه مطیع غیر او. بسیاری دوست دارند ما را مطیع خود کنند، اما خدا ما را دعوت می‌کند به اطاعت از خودش. چه زیباست که ما در میان همه این اطاعت‌ها، اطاعت از خدا و رسولش را انتخاب کنیم تا همه بسترهای خوشبختی ما فراهم شود.
حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسنی از «عمل به قرآن» به عنوان سومین عامل جذب رحمت خدا نام برد و گفت: متاسفانه به قرآن خوب عمل نمی‌شود و سپس این شبهه برایمان ایجاد می‌شود که چرا مسلمانی و عدم پیشرفت؟ چرا دینداری و عقب‌ماندگی؟ مانند آن است که انسان نزد پزشکی حاذق برود و پول ویزیت را هم بدهد، دارویش را هم خریده باشد، اما چون به آن دستورالعمل عمل نکرده، خوب نشود و بگوید چرا درمان نشدم. قرآن شفابخش همه دردهای ظاهری، باطنی، جسمی و روحی است اما به شرط آن که این نسخه شفابخش آسمانی دقیقا همان طور که خدا فرموده عمل شود.
وی با اشاره به آیه 155 سوره انعام از قرآن که می‌فرماید «و هذا کتاب الزلناه مبارک فاتبعوه و اتقوا لعلکم ترحمون» افزود: خدا می‌گوید این کتاب که از آسمان برای شما نازل کردیم، برکت‌آفرین است، تقوای خدا را به کار بگیرید، به این امید که مورد رحمت خدا قرار بگیرید. یعنی عمل به قرآن رحمت خدا را نصیب ما می‌کند.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش  «اقامه نماز و دادن زکات» را چهارمین عامل جذب رحمت خدا دانست و اضافه کرد: هیچ جای قرآن شما نمی‌بینید که خدا گفته باشد «واقروا الصلوه» یعنی «نماز را بخوانید»، بلکه فرموده‌اند «و اقیموا الصلوه» یعنی «نماز را سر پا نگه دارید» زیرا «الصلوه عمود الدین» یعنی «نماز ستون دین است». هیچ کس نمی‌گوید ستون را بخوانید، بلکه می‌گویند ستون را علم و برپا کنید. نماز ستون خیمه دین انسان است و باید آن را برپا کرد، رویش را سقف زد و زیر آن در امنیت زندگی کرد. یعنی اگر نماز نباشد، خانه دین ویران است. هر کس که نماز نخواند، ممکن است دیندار باشد، اما آن دینداری که آوار بر سر او آمده و نمی‌تواند نفس بکشد. نماز فضا را برای انسان دلپذیر و دوست‌داشتنی می‌کند.
وی یادآور شد: در قرآن چندین «اقیموا» داریم. یکی «اقیموا الصلوه»، دیگری «اقیموا الدین». یعنی دین را هم بر پا بدارید. خدا در قرآن می‌فرماید «اقیموا الصلوه و اقیموا الدین و اتو الزکاه و اطیعوا الرسول لعلکم ترحمون». یعنی نماز و دین را بر پا دارید، زکات را بپردازید، از پیامبر خدا اطاعت کنید، امید است که مورد رحمت خدا قرار گیرید.
نماینده ولی فقیه در ارتش به روایتی از حضرت علی(ع) که می‌فرمایند «اگر نمازگزار بداند که در حال نماز تا چه میزان غرق رحمت خداست، هیچ گاه دوست ندارد سر از سجده بر دارد» اشاره کرد و در ادامه افزود: پنجمین عامل جذب رحمت خدا، آشتی دادن دو انسان دچار اختلاف است. اسلام پیروانش را یکپارچه می‌خواهد. هر جا که اختلاف است، بدانید که آن جا شیطان حضور دارد و فضا، فضای غیر رحمانی است. هر جا اختلاف آمد، رحمت خدا می‌رود. هر کس بتواند رفع اختلاف کند، نماینده رحمت خدا در میان مردم خواهد بود. 
حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسنی یادآور شد: قرآن می‌گوید «انما المومنون الاخوه و اصلحوا بین اخویکم و اتقوا الله و لعلکم ترحمون» یعنی بین مردم آشتی برقرار کنید تا مورد رحمت خدا قرار گیرید. حضرت علی(ع) به امام حسن(ع) و امام حسین(ع)، همه فرزندانش، همه وابستگانش و هر کس که وصیتش به او می‌رسد، تقوای الهی، نظم در امور و اصلاح بین افراد دچار اختلاف را توصیه می‌کند. ایشان می‌گوید که «من از پیامبر شنیدم که می‌فرمود اصلاح بین دو نفر فضیلتش از یک سال نماز شب خواندن و روزه‌داری مستحبی بیشتر است»، به ویژه که رفع اختلاف میان زن و شوهر باشد. در روایت آمده است که اگر اختلاف بین زن و شوهر را رفع کنید، خداوند پاداش هزار شهید در راه خدا و برای هر قدمی که بر می‌دارید عبادت یک سال را به شما عنایت می‌کند.
وی «استغفار و توبه» را دیگر عامل جلب رحمت خدا دانست و افزود: توبه در لغت یعنی توجه و بازگشت به خدا و به تعبیری دوربرگردان اخلاقی و اعتقادی به سمت خداست. خدا لطف کرده و این دوربرگردان را برای ما گذاشت. خدا فرموده است «چرا در پیشگاه خدا توبه نمی‌کنید تا خدا شما را مورد رحمت خود قرار دهد».
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش همچنین گفت: عامل دیگر جذب رحمت خدا این است که به ضعفا و مظلومانتان رحم کنید و به جایش رحمت خدا را تحویل بگیرید. خدا اهل معامله است، البته از آن نوع که بیشتر لطف می‌کند و کمتر می‌گیرد. خدا دنبال بهانه است تا بندگانش را غرق رحمت خود کند. خدا این گونه است و دوست دارد بندگانش هم این گونه به دنبال بهانه برای دستگیری کردن، کمک کردن و رحم کردن به دیگر بندگان باشند. مصادیق رحم به دیگران بسیار است؛ مالی، اخلاقی، علمی، روانی؛ اما یکی از مصادیق رحم به دیگران، رحم به مظلوم است. یعنی بی‌تفاوت به این نباشیم که در یمن مردم را قتل عام می‌کنند، بی‌تفاوت نباشیم که فلسطین، سوریه و لبنان به من چه! اشاره‌ام به آن شعار انحرافی است که حتی در مکتب‌های غیر دینی هم بعید است مطرح شود که بگویند از مظلوم دفاع نکنید. دفاع از مظلوم قبل از آن که حکم شرع باشد، حکم عقل است. ما بر همین مبنا از مظلومین عراق، سوریه، فلسطین، بحرین و لبنان فاش و آشکار حمایت می‌کنیم. زیرا یکی از مهم‌ترین عوامل جذب رحمت خدا کمک به ضعفا و مظلومین است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: ارتش ، دریای مواج

تاريخ : چهار شنبه 4 بهمن 1396 | 19:10 | نویسنده : حامد |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • شیک فا